Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Gara

Istoricul căii ferate Braşov – Zărneşti

  Calea ferată Braşov – Zărneşti a fost construită între anii 1889 – 1892 de Societatea Anonimă a Căilor Ferate Vicinale Braşov – Trei Scaune, înfiinţată la 1 mai 1890. Capitalul necesar construcţiei acestei linii a fost asigurat de casele „Erlancer & Sohne – Frankfurt” şi „Fraţii Sulzbach – Viena”, prin emiterea a 5.600 de acţiuni fundamentale şi a 14.444 de acţiuni de proprietate. Realizarea căii ferate Braşov – Zărneşti a fost motivată de exploatarea bogatelor resurse de lemn, cărbune, piatră, produse agricole (sfeclă, cartofi), de creşterea oilor şi nu în ultimul rând de apariţia fabricii de hârtie de la Zărneşti şi a fabricii de zahăr Bod. La 25-26 februarie 1891, Comisia Tehnică a marcat în teren viitorul traseu al căii ferate, în lungime de 25,3 km. Linia a fost proiectată şi executată de firmele „Leo Arnoldy” şi „O. Smerker” – Budapesta. Recepţia căii ferate Braşov – Zărneşti a fost realizată la 6 iunie 1891, iar inaugurarea liniei şi deschiderea circulaţiei trenurilor au avut loc la 24 iunie 1891. Calea ferată Braşov – Zărneşti a fost exploatată de Societatea Anonimă a Căilor Ferate Vicinale Braşov – Trei Scaune, proprietarul liniei între 6 iunie 1891 şi 7 martie 1897; MAV, între 7 martie 1897 şi 1 decembrie 1918; Direcţia Generală CFR, după 1 decembrie 1918. Prin Legea de Ratificare a Convenţiei din 2 aprilie 1932, publicată în Monitorul Oficial nr. 94/1932, calea ferată Braşov – Zărneşti a fost răscumpărată de statul român.

cetatea Rasnov
promenada
city centre
trainstation
cheile rasnoavei
skijump
dracula express
biserica evanghelica
biserica veche sf nicolae
biserica noua sf nicolae